Powered By Blogger

zaterdag 9 april 2016

FLETERNAROUTE

Twee fietsroutes in de streek van Poperinge zijn de Hoppelandroute en de Fleternaroute. 
Oostvleteren is start en aankomst van de Fleternaroute, wa starten meteen langs de N8, langs het fietspad die een typisch Belgisch fietspad is fietsen we richting Veurne, 2km fietsen we langs deze grote en drukke baan om de Yzer te bereiken, het is aangenaam wanneer we rustiger wegen bereiken richting Krombeke. 
Abdij der Trappisten St Sixtus is onze eerste bezienswaardigheid, hier kan men terecht voor een heerlijke Trappist. Na een heerlijke Trappist fietsen we verder door enkele hoppevelden richting Poperinge. 
Na een bezoekje aan Poperinge fietsen we richting Elverdinge, net buiten Poperinge moeten we terug langs een zeer drukke baan fietsen die niet zo leuk is, een 3tal km is deze drukke weg lang, bij momenten denk je dat je niet meer langs deze route fietst, uiteindelijk verlaat men deze weg en arriveren in Elverdinge, net buiten dit dorp wacht ons de volgende drukke weg, nu begint het me stilaan de keel uit te hangen, mijn fietsplezier deint langzaam weg, genieten doe ik niet meer, net voor Woesten ziet men aan de rechterzijde een mooie fietswegel, nee daar gaan we niet in, spijtig. Aan een ding denk ik nog, laat deze route maar zo snel mogelijk voorbij zijn, wat ben ik gelukkig dat ik de molen van Vleteren terug zie, dit betekent het einde van een niet al te leuke route.


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten